Založ si blog

I have a dream – som rasista? Nie, len žijem v príliš čiernom svete. . .

 

 

martin-luther-king-i-have-a-dream

I have a dream ? …áno Martin Luther King jr. ho mal ! Škoda, že už nežije. Opýtal  by som sa ho, či útek jeho bratov a sestier z Afrického domova bol jeho sen, o ktorom sníval, opýtal by som sa ho, čo hovorí na more imigrantov v dnešnej dobe, opýtal by som sa ho, či som rasista, homofób, xenofób a antisemita, keď sa začínam cítiť ako on v čase, keď vyslovil tú povestnú vetu. Nie ja nie som rasista ja len žijem v príliš čiernom svete !

 

Mám kolegyňu černošku, volá sa Andrea a nemám žiaden problém s ňou cestovať z práce autobusom, komunikovať s ňou, objať ju. Môj bývalý šéf James je homosexuál a považujem ho za skvelého človeka a priateľa, s ktorým si dám rád pivo, bez strachu, žeby ma obťažoval. Môj veľký čierny brat Joseph z Birminghamu? Tomu keď som vravel, že sa nemôže volať Jozef, lebo je nato príliš veľký a až príliš čierny, tak sa začal tak smiať, že až plakal. Vyše roka som býval v Anglicku v podnájme u Romana. Je cigán a dal by Boh, aby na svete bolo takých cigánov viac. Keď idem „domov“ pozrieť rodičov, vždy sa zastavím v B-centre na pivo. Majitelia ? Cigáni a moji dlhoročný priatelia. Syn mojej družky žije s Manami Yamada. Je to Japonka. A čo taký moslim Reda z Líbye? Super to človek otvorený, úprimný a priateľský. A kamoš Ali Assad zo Sýrie ? Človek z veľkým Č. Mohol by som pripísať ďalšie a ďalšie mená a to aj napriek tomu, že pre moje politické názory som spoločnosťou pravdoláskarov začlenený medzi extrémistov. A vraj som rasista, homofób, xenófom a antisemita. Nie ja nie som, len žijem v príliš čiernom svete a ak by Martin Luther King jr. dnes žil, opýtal by som sa ho na ten jeho DREAM. Lebo aj ja mám sen. I have a dream …

Mám sen. Snívam o Andreách, Jamesoch, Romanoch, Josephoch, Redoch, Yamadach o Assadoch. Snívam o ľuďoch. Snívam o tom, aby som sa necítil divne v preplnenom autobuse, kde jediný biely som ja a chvála Bohu aj šofér. Snívam o tom, aby nejaký Mohamed nehúkal po mojej kolegyni v práci, lebo mu zabudla pribaliť k objednávke sojové fazule, snívam o tom, aby ma nikdy neponižoval žiaden moslim v práci, len preto, lebo som kresťan. Snívam o tom aby som na vlakovej stanici v Coventry nemal pocit, že som v Afrike, ale aj o tom, aby som si na Bullringu v Birminghame nemyslel, že som vo Varšave. Snívam o tom, aby som nemal pocit, že som biela kresťanská menšina. Snívam o tom, aby sa každý, koho situácia prinúti opustiť domov a ísť do sveta, aby sa v tom svete cítil ako doma, ale správal sa ako hosť. Lebo hosť do domu Boh do domu. Snívam o tom, aby ľudia boli ľuďmi, snívam o tom, aby si boli všetci naozaj rovní. Lenže zatial len snívam. A z mojich snov ma pravidelne rušia zmagorení mamonári, zopár nenažratých elitárskych svíň, ktorým nie nie nič sväté. Rušia ma svojimi chorými zákonmi, svojimi bludmi, svojimi úchylkami, svojimi hrami na Bohov, svojimi extrementami a zvratkami. Rušia mňa a moje sny a spolu so mnou všetky Andrei, všetkých Jamesov, Romanov, Josephov, Redov, všetky Yamady aj Assadov. Rušia moje sny, bradatými ženami, dúhovými „chlapcami“ v bikinnách, rušia ma svojimi duchmi zo Sionu, rušia ma Pussy Riotkami, rušia ma humanitárnymi vojnami, rušia ma imigračnými kvôtami.
Je na čase s nimi skončiť ! Je čas im povedať nie ! Je čas na nových Martinov Lutherov Kingov!
Ak zdieľaš môj názor tak sa pridaj. Čakám ťa na stretnutí. Príď a povedz aj ty nahlas vetu – I have a dream !

 

Otvorme náruč utečencom

17.06.2015

Voči tým, čo sú mimo, správajte sa múdro a využívajte čas. Vaša reč nech je vždy milá, soľou korenená, aby ste vedeli, ako máte každému odpovedať. Kolosanom 4:5-6 A nie len to. Nie len odpovedať, ale aj pomenovať veci pravými menami. Povedať pravdu o tom prečo sa vo svete deje to čo sa deje. Povedať pravdu o tom, že nič sa nedeje náhodne. Povedať pravdu o [...]

Cirkus s názvom Voľby do NRSR 2016 klope na dvere

28.05.2015

Ospravedlňujem sa za to, že uvedený blog som nenapísal ja. Dôvod prečo ho zverejňujem je čisto prozaický a to že súhlasím s jeho obsahom a po dohode s autorom som sa rozhodol, že poteším aj čitalelov Pravdy 🙂 Voľby sa blížia a cirkusanti oprašujú cilindre a kabáty, nie jeden krát prevrátené. A tak sa začína nové predstavenie „Jediné istoty na tomto svete [...]

Potrebuje Slovensko Kotlebu ? Alebo rozprávky o nacionalizme. . .

25.05.2015

Prv než sa pustite do čítanie tohto blogu, urobte si pohodlie. Nalejte si pivo, džús…alebo inú limonádu (alkoholici nech si kľudne dajú pul deco aj dva) vyložte si nohy na stôl, ale ešte pred tým si skontrolujte stav vašich financií v peňaženke a na účte. Urobené? Tak, keď ste sa teraz dali do pohody, kombináciou svojho obľúbeného drinku a zistením, že [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 14856x
Priemerná čítanosť článkov: 2971x

Autor blogu

Kategórie